Sampai Ke Kampung Halaman

Alhamdulillah…

Setelah 15 jam perjalanan dengan Egypt Air dengan 2 kali transit, akhirnya saya sampai ke tanahair pada hari khamis yang lepas. Semga percutian ini dapat menaikkan semangat kembali untuk terus belajar dan menghabiskan pengajian peringkat master. Doakan kawan-kawan!

Banyak urusan yang telah berjaya diselesaikan dan ada beberapa urusan lagi untuk disiapkan. InsyaAllah. Moga-moga dipermudahkan urusan oleh Allah s.w.t.

Banyak perkara yang saya dapat segarkan kembali ingatannya. Kampung halaman, adik beradik dan kawan-kawan. 4 tahun berlalu, suatu tempoh yang agak lama untuk dihitung. Banyak perkara yang perlu diingatkan kembali demi perjalanan seterusnya. Antara yang paling penting adalah kesusahan ibu bapa dalam memberikan pendidikan kepada saya. Sangat mengharukan dan sukar untuk diceritakan. Mungkin, setiap pembaca ada pengalaman masing-masing.

Kepulangan kali ini sangat bersejarah bagi saya. Baliknya untuk melihat majlis perkahwinan kakak yang akan bernikah pada hari khamis depan dan juga melawat pusara nenek yang baru meninggal beberapa bulan yang lepas. Semoga Allah meletakkannya di kalangan orang yang terbaik. Amiin.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s