Berhari Raya Di Kampung

Assalamualaikum w.b.t…

Mungkin kalian pelik, kenapa saya menulis entri ini, sedangkan Hari Raya Aidilfitri pada tahun ini masih lambat lagi. Sebenarnya, saya ingin memaklumkan kepulangan saya dengan lebih awal kepada kenalan dan rakan saya di Malaysia.

Sudah hampir 4 tahun berada di perantauan, dan tahun ini merupakan detik indah kerana dapat pulang berpuasa dan berhari raya dengan keluarga. 4 tahun adalah tempoh yang lama bagi saya. Cukup rindu kepada ayah dan ibu serta ahli keluarga.

Doakan kepulangan saya dalam keadaan selamat dan sejahtera. Saya akan bertolak pada sekitar 1 petang daripada Lapangan Terbang Casablanca menggunakan Egypt Air. Transit di Mesir selama 2 jam dan kemudian berlepas semula ke KLIA. Pulang bersama dengan seorang junior, Ahnaf yang juga berasal dari Kelantan. Perjalanan kami memakan masa lebih daripada 20 jam. Wow, tempoh yang agak lama tu! Macam manalah nanti kat dalam flight tu?

Dijangka sampai ke Lapangan Terbang Pengkalan Chepa sekitar jam 11 malam. Sanggupkah abah datang ambik ni? Letih juga menunggu ni.

Semasa beli tiket, saya dapat harga yang murah iaitu sekitar RM 2800 pergi dan balik. Oklah, harganya.

Semoga dengan kepulangan ini dapat mengubat sedikit rindu bagi meneruskan kembali tahun pengajian terakhir peringkat master. Tahun depan adalah tahun genting bagi saya. Perlu menulis tesis, membuat persiapan untuk bekerja dan persiapan untuk berk…. (rahsia!).

Semoga semuanya dipermudahkan oleh Allah s.w.t. Amiin.

Leave a Reply

